V 5+6 | Sushicravings

2011-11-20 | Klockan 12:19:38 | Kategori: Vecka 06 | Besökare online nu:
Vissa dagar vaknar man upp och känner sig inte det minsta på tjocken. Typ som idag. Inget illamående, ingen molvärk. Visst, tuttarna ömmar ju - men det gör dem ju bara när jag tar på dem, och inte hela tiden.
Man vaknar liksom upp och funderar på om allt bara var en dröm.

Det är ju rätt svårt att ta in att det faktiskt är starten till en liten bebis inne i min mage. Enligt Familjeliv så är det sista dagen på vecka sex (5+6 alltså) idag och imorgon går vi således in i vecka sju, och pytte växer sig starkare och starkare där inne ♥

Jag har starka sushicravings. Jag googlar runt och möts av olika bud. Generellt skall man väl inte äta sushi, men samtidigt så tänker jag att japanska blivande morsor måste väl för fasen ha ätit rå fisk i århundraden eller? Men samtidigt kanske japanerna kan det där med hanteringen av sushifisk bättre än vi eftersom rätten faktiskt kommer där ifrån, jaja jag håller mig nog till räka, crabfish och avokado trots allt. Man vill ju inte riskera att nåt litet Listeriaäckel slinker in i mig.

Generellt så behöver jag ju äta mera fisk för att få i mig Omega3, äter verkligen aldrig fisk eftersom jag har lite svårt för vanlig frysdiskfisk. Är ju trots allt feskardotter och uppvuxen med så färsk fisk att den praktiskt taget hoppat på tallriken under min barndom. Men läste att man skall äta fisk 2-3 gånger i veckan, och så ofta lär man ju inte ta sig till en fiskbil, så det får väl bli lite fryst Alaska pollock från Konsums frysdisk då och då.

Trodde att kaffet skulle bli ett problem. 3 koppar á 1,5 dl rekomenderas, och jag dricker ju i vanliga fall några kannor om dagen, men det har funkat ok. Är inte jättesugen på massa kaffe längre, utan dricker det på morgonen och vissa dagr startar jag dagen med koffeinfritt kaffe om jag vet med mig att det kommer att bli en "kaffedrickardag". Måste säga att Gevalias koffeinfria näskaffe smakar exakt som deras vanliga bryggkaffe faktiskt :)



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0