V 5+3 | Träning?

2011-11-17 | Klockan 22:11:19 | Kategori: Vecka 06 | Besökare online nu:
Hur har graviditetsstatusen varit denna torsdagen då? Ptjoo helt okej. Än så länge inget kräkande, dock illamående från och till - som slår till när man minst anar det. Tyvärr har jag märkt att det funkar att stävja illamåendet genom att äta något, och det är ju minst sagt inte bra. Har varit i Hammarkullen på planeringsdag hela dagen, och där serverades det baklava hela dagen lång, och det är ju inte direkt bra för min karaktär, hrrm...
Och så var det där med tuttarna då. För det första känns de enorma, så till den milda grad att det faktiskt känns som om folk glor på dem hela tiden. Och så gör de ont. Det pendlar från dag till dag, men idag har de verkligen gjort ont. Mycket märkligt vad som sker i kroppen.
Och så är det ju tröttheten från hell också... den som gör att man måste hasa hem från jobbet och sova tre timmars djupsömn när man kommer hem.

Att vara gravid ställer ju till det med roller derbyn tyvärr. Jag har googlat och googlat och velat hitta svar på att det är helt okej att utöva en fullkontaktsport på rullskridskor när man är gravid, men tyvärr verkar det ju såklart inte vara så smart. Det är hårda fall flera gånger under varje träning, och även om de är kontrollerade så kan ett hårt fall orsaka ett direkt missfall, och det vill jag verkligen inte utsätta mig själv för. De flesta amerikanska ligorna verkar ha ett totalstop för gravida spelare enligt de forum jag varit inne och ögnat igenom.

Problemet är hur jag skall göra med föreningen. Just nu undviker jag mest bara att gå på träningarna, utan att ha någon speciell anledning eftersom jag inte vill outa graviditeten redan i vecka sex. Men snart måste jag nog ändå ta det med någon där. Vet inte om jag skall ta ett helt uppehåll eller om jag skall engagera mig i en del föreningsfrågor, jag sitter ju med i spons/merch-gruppen, och skulle kunna göra en del jobb där under min niomånaderssjuka.

Känner ju ändå att jag vill träna, så jag skall nog teckna ett medlemsskap på Friskis tror jag. Skulle ju kunna träna där de dagarna i veckan jag i vanliga fall tränar rd, bara för att hålla igång fysiken lite.
Aja, många funderingar blir det :) 

 



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0