V 6+4 | Sömnpratare

2011-11-25 | Klockan 22:31:29 | Kategori: Vecka 07 | Besökare online nu:

De senaste dagarna har jag sovit väldigt oroligt, varit uppe och pinkat en gång i timman och pratat i sömnen däremellan.
Jag mår konstant illa, men spyr inte. Igår kväll låg jag i sängen och tänkte "men för guds skull låt mig får kräkas lite så illamåendet går över", men näpp, inte en endaste tillstymmelse till någon hulkning där inte.

Det är mysigt att gå runt med en hemlighet, det är mysigt att ligga i sängen på kvällarna och prata om det med Wille, drömma, planera :)
Men det är lite läskigt också. Helt plötsligt flyttas fokus från mej, oss till Pytte, och man stålsätter sig för att långa sovmornar, uppesittarnätter och vinkvällar är ett minne blott. Men på något sätt känns inte det så viktigt längre att få sova till tolv och sen gå och skrota med en kopp kaffe i handen till tre.

På måndag är det dags att träffa barnmorskan på mvc för ett första inskrivningssamtal. Då går jag in i vecka åtta, och det skall bli spännande med ett första besök på mvc. Wille följer såklart också med ♥



Så, tror jag skall börja lista lite gravidsymptom här på bloggen också...
De första två veckorna efter plusset:
-Ont i tuttarna
-Molvärk i livmodern

De senaste veckorna:
-Illamående mest hela tiden
-Tuttontet fortsätter
-Svettiga och oljiga bröstvårtor, Wille garvade åt min googling :)
-Svidande bröstvårtor, som om nån doppat dem i dödlig syra
-Jag är kokhet på nätterna, som en kamin
-Vaknar för att pinka varje timma
-Konstant hungrig
-Världens känsligaste hud i ansiktet

Ja det var nog allt hittills, lär ju fylla på med fler grejer inom snar framtid :) Vad gör du med mig Pytte? ♥




KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0