| Ians mamma |

2013-03-02 | Klockan 09:22:00 | Kategori: På tjocken | Besökare online nu:
 
 
 
Jag, Ians mamma, har en ju en vanlig blogg också. Den handlar mer om våran vardag, meningslösheter, betraktelser och uppdateras också sällan, men kanske lite mera oftare än vad denna gör.
Den här bloggen är vigd åt Ian och hans resa från att vara nästan fyra månader för tidigt född, och allt vad det innebär.
 
Så välkomna dit om ni är intresserade!
 
 --->> IANS MAMMAS BLOGG <<---

isabell

Hej.
Halkade in på din blogg och har läst igenom allt nästan nu tror jag. Kände igen Ian direkt, från väntrummet på majornas mvc, minns att du svarade att han var en liten 8månaders som kommit för tidigt på frågan hur gammal han var. Jag kollade in honom noga och tyckte han var så fin och blev glad för jag visste då att jag skulle föda för tidigt. Så hoppingivande att läsa om någon som varit där vi är nu, träffat samma sköterskor osv. Vi bor på 316 och tycker tiden går Såå långsamt. Hepp, ville bara säga att jag tycker du skriver fint och positivt om något som också är svårt och jobbigt. IW

Svar: Nej men gud, vilket sammanträffande! Hej! Jag minns dig väl från det mvc-besöket :) Det är skönt att den här bloggen kan göra nytta, det är det som är meningen. Terapi för mig och nytta för andra. Kram
Ians blogg



2013-03-22, 10:01:37

Jenny

Jag letar som en tok efter givande bloggar att läsa om prematurupplevelsen. Jag är glad att jag hittade din =)
Jag grät när jag läste igenom din årskrönika för 2012 och kände igen min egna upplevelse i mycket du/ni gått igenom.
Det är skönt(missförstå mig rätt) se att det finns fler med samma känslor. Väldigt bra skrivet.
Har ni fått nån att bearbeta upplevelserna med?
Tack för en fin blogg =)
Jenny

Svar: Jag har inte känt mig redo för att prata med någon ordentligt. Vi gick hos kurator några gånger under neotiden, och efter det lever man i sin föräldralediga bubbla. Nu börjar jag jobba om en vecka, och känner att när jag skall ut i "riktiga" världen, så kommer jag att behövaprata med någon. Jag bär på mycket sorg, skam och skuld mitt i allt detta fina, och det kommer jag snart behöva få ur mig.Tack för fina ord! Kram
Ians blogg



2013-03-23, 14:50:45



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0