V 18+5 | Gett upp jeans

2012-02-19 | Klockan 20:49:29 | Kategori: Vecka 19 | Besökare online nu:


Jag har nu accepterat mitt på-tjocken-öde, och gett upp vanliga jeans. Förra veckan drog jag ut alla mina jeans ur garderoben och provade dem, och insåg att jag inte fick på mig ett endaste par. Över höfterna.
Bebisen ligger nog i mina höfter.
Så måste det vara.
Japp :)

18+6 imorgon och dags för rutinultraljud på Östra sjukhuset. Jag är stundtals jättenervös för detta. "Tänk om det inte är nåt där inne?", "Tänk om den inte har några armar?", "Tänk om det bara är ett huvud där inne, eller kanske bara en endaste stor fot som flyter omkring inne i mig?". Eller ja, nu hittar jag ju på, men ni fattar va?
TÄNK OM DET ÄR TVÅ? Alltså när läkaren gjorde VUL när vi var på gynakuten i vecka 12 så har jag för mig att han sa att det var en, men jag minns inte riktigt om jag konstruerat svaret i min hjärna själv.
Vad gör man om det är två? Jag har svårt att fatta hur man gör med en, hur skall man kunna ta sig till tvättstugan med bebis, tvätt och allt som hör till?
Aja, det är säkert sånt som löser sig med tiden antar jag.

Jag läste nyss om en tjej som på rutinultraljudet blev tillbakaflyttad fyra veckor, hon gick dit och var i vecka arton, och när hon gick där i från var hon bara i vecka fjorton enligt ultraljudspersonalen. De mäter väl bebisen och så, och sätter BF efter det - men fyra veckor? Vad hände där liksom? :D

Vad händer med kroppen då? Ptjo, jag börjar känna mig lite som en tunna typ, jag har inte mycket till mage, men jag börjar typ bli jämntjock på överkroppen, som om magsäcken och tarmarna flyttat sig uppåt och utåt, vilket de nog förmodligen har också.
Jag var på konferens tors-fre, och kollade mig i spegeln, såg en liten mage och insåg att "shit, jag är verkligen gravid!". På kvällen var det stor middag och det skulle beställas dryck och jag beställde alkoholfritt rödvin och sen var ju det konstaterat att jag var gravid bland alla som satt runt omkring mig.

Lite roligt var det dock innan middagen då alla satt uppe i loungen och baren var där nere. Jag köpte med mig en alkoholfri Hof upp, och båda mina chefer och kollega (som alla vet att jag är på tjocken) glodde märkligt på min öl och på mig hela tiden, ända tills jag själv insåg att flaskan ser exakt likadan ut som de andra på bordet, den enda skillnaden är att det står "non-alcohol" med pyttebokstäver på min flaska - och det såg ju inte dem, haha! En soc.anmälan var inte långt borta i några sekunder där, tills jag snabbt pekade på texten :D

Så, nu är det  dags att börja vänta in morgondagen, spännande! ♥



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0