V 12+1 | Doppler

2012-01-06 | Klockan 13:33:45 | Kategori: Vecka 13 | Besökare online nu:


Nej jag har inte köpt några pyttekläder än, och tänker inte göra det på ett tag heller - men man kan väl få kolla runt lite eller? ;)
Jag är en människa som tycker att det är onödigt att barn skall ha alldeles för mycket kläder och grejer, men jag vet med mig redan nu att jag kommer att köpa på oss alldeles för mycket kläder och grejer eftersom jag tycker att allt är gulligt och fint och sött och ljuvligt. Det gäller att mota Olle i grind här nu känner jag...
Men en Adidasdress kommer jag inte att kunna motstå, en äkta liten tracksuit. Jag dör gullighetsdöden här på plats ♥
---
Min största fundering igår var på dvärgbebisar. Man vet lite om dem. Insvepta i någon slags sagolik mystik a´la "Narnia". Frågan: Är dvärgbebisar pyttepyttepyttesmå när de föds? Och finns det isåfall speciella dvärgbebisklädaffärer, och speciella dvärgbebisbarnvagnar? Detta är en seriös fråga som jag klockan 04 i natt försökte googla på utan någon större framgång. Eller jo, jag har förstått att de såklart föds små, men det där med kläderna och barnvagnarna har jag ännu inte fått svar på.
---
Nu blev den här bloggen visst som min vanliga blogg, med ett allmänt svammel och dravel. Skall försöka hålla den borta från det, men jag kan garantera att jag inte kommer att lyckas med det eftersom jag känner att jag har ett behov av att dryfta om onödiga saker i bebisämnet, och det kan jag ju inte göra på min vanliga blogg än.
---
När outar man att man är på tjocken? Antar att det blir efter RUL som är i mitten av februari? Kommer jag att ha någon mage då? Nu vet jag inte om det syns nåt eftersom jag är svullen pga: a) Mina tarmar är svullna som anakondor. b) Jag har blivit tjock av livet som gift. c) Jag har blivit tjock för att Pytte bor i magen. Jag gissar på en kombination av a och b, tyvärr :D
---
Nej, nu skall jag skrax ta mig till Frölunda torg och Kjell & Company för att kolla om de har en doppler, en manick som man kan lyssna på hjärtljud med. Har blivit lite besatt av det sedan akutbesöket i måndags natt... hrrmmm...

Så, höres!





KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0