V 14+1 | Mawok

2012-01-18 | Klockan 20:28:34 | Kategori: Vecka 15 | Besökare online nu:
Vecka 15, och jag har köpt den första bebisprylen på auktion. En Mawok-sovgunga från 2011 som är använd en månad till en tidigare bebis.

Jag var ju ändå lite kluven, på något sätt känns en spjälsäng som något man "skall ha", bara för att det hör till. Jag är fortfarande lite kluven. Men samtidigt så har jag läst så jäkla massa positivt om sovgungan så att jag inte kunde undgå att köpa den. Jag tycker också att det ser så jäkla mysigt ut att ligga i en sådan, och det känns faktiskt mest naturligt att en bebis som tillbringat månader med att ligga ihopkrupen i magen faktiskt trivs bäst med att göra det efter födseln också.

899:- vann jag den för, det är ju helt okej med tanke på att den som ny kostar 1800:- och denna är ju praktiskt taget ny :)
Vet inte alls hur det funkar med sängkläder och så till den dock, den är ju mycket mindre än en spjälsäng - vilket betyder att man nog inte kan ha täcken för en sådan i sovgungan. Men jag får väl helt enkelt sätta mig vid symaskinen och knåpa ihop lite goa täcken och sängkläder. Det bästa måste väl ändå vara att göra egna små påslakan av våra gamla, då luktar de ju oss + att de redan är sådär bra tvättade och mjuka och goa :)

Ja ja, vi får se hur det blir med allt :)



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0