V 20+1 | Vuxenpoäng

2012-03-04 | Klockan 08:33:26 | Kategori: Vecka 21 | Besökare online nu:

/Familjeliv.se


Halva tiden har nu gått. Märkligt.
Tiden har gått fort, men ändå i slowmotion. Det känns som en evighet sen sedan vi plussade, en evighet sedan jag stod på ett par rullskridskor, och en evighet sen sedan jag drack en droppe alkohol.
Samtidigt känns det som om varje dag går i expressfart, alldeles nyss var det vecka åtta, tolv, sexton och nu tjugoett. Jag hinner knappt tänka att "idag är det en ny dag", innan den är över :)

Jag vaknar klockan 6:15 och kan inte somna om. Det värker i mitt ben och min höft, kan inte ligga på rygg, Doris kliver omkring på mig, vill ha gos när hon ser att jag är vaken, Wille är fin när han sover - en hårslinga har fallit ner i ansiktet på honom och flyger omkring framför munnen när han andas, "Pytte har fått fina gener" tänker jag, går upp, gör kaffe, Doris somnar om i Willes spoon och jag sätter mig och kollar på Vasaloppstarten, äter knäckemackor och dricker kaffe, Pytte vaknar och säger godmorgon genom att pushkicka mig lite fjäderlätt i magen.
Klockan 08 på en söndagsmorgon.
Jag som är ledig går upp långt innan maken som skall jobba.
Herregud vad jag känner mig vuxen helt plötsligt.

Parmaskinka och getost. Just nu dör jag lite vid tanken på parmaskinka och getost. Bara för att jag inte får äta det. Dumma förbud. Dumma bakterier. Fast undrar om jag får äta geost om den varit fryst i tre timmar? Det gäller ju allt kallskuret, lax osv?
Google is my friend.
Svar: Nej, tydligen inte. Den måste hettas upp så den "bubblar" innan eventuella listeriabakterier dör. Så tack men nej tack, känner mig inte så sugen på kokad getost.

Var inte direkt någon superbärhjälp under Camilla och Olas ihopflytt igår, jag kan ju inte bära nåt, bar ändå, fjäderlätta saker, men inte ens det går så bra. Fick åka hem och vila några timmar på eftermiddagen, innan vi åkte tillbaka för lite socialt umgänge och Cola-drickande för min del.
Det fjäderlätta bärandet känns som sagt idag, så jag lär ju ta det lite lugnt idag.
Hej hej pensionärsvarning! :)



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0