V 20+2 | Gårdagskvällens dealande

2012-03-05 | Klockan 13:26:20 | Kategori: Vecka 21 | Besökare online nu:


Igår kväll körde vi ut till da hood på Hisingen, satt i bilen vid en mörk vändzon ute på Blendas gata, ut ur mörkret skyndade en kort man med godset hårt hållet i vänstra handen, vi skakade hand som hastigast, spanade ut i mörkret, varan överlämnades pengar räcktes fram, och så var vi ägare till ett...babyskydd till bilen :)

Ett mycket fint sådant faktiskt, som nytt, endast använt ett par månader. Självklart okrockat.
Och med adaptrar så kan det klickas på barnvagnen - smart om man skall iväg på kortare ärenden med bilen.
Och de där adaptrarna har Mamasita (jag då alltså) självklart också fixat till en femtedel av sitt orginalpris, det gäller att vara smart här, man kan lätt bli totalt ruinerad på att skaffa barn :)

Det känns faktiskt som vi skaffat de grejerna som kostar mest nu. Vi har beställt barnvagn, köpt babyskydd, har en Mawok som kiddet kan sova i. Dock kanske vi skall köpa en säng också, men en sån kostar inte många spänn på Ikea. Sen kommer ju allt sånt där annat småtjafs, typ skötbord och sånt, men det blir nemas broblemas.

Har en del sammandragningar, och det känns ju rätt olustigt. Började känna dem här om dagen, läbbigt när magen lever sitt eget liv. Jag vet inte hur normalt det är, eller om det skall vara så, men barnmorskan sa att jag skulle höra av mig ganska snabbt om de kom i samband med smärta, men det gör ju inte ont, det känns bara lite obehagligt.

Nu skall jag ringa sjukgymnasten och se om jag kan boka nån tid för mig och mina stackars fogar :)




KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0