Tjugosju veckor | Lillugglan

2012-10-24 | Klockan 13:27:35 | Kategori: Sjugosju veckor | Besökare online nu:
Mammagos 💚
 
Det hÀr med maten har ju gÄtt mig pÄ nerverna, stundtals har jag helt Àrligt blivit ledsen, frustrerad och arg nÀr Ian inte vill Àta, inte pÄ Ian dÄ - utan pÄ situationen, att jag inte klarar det, nederlag Àr inte min grej.
Men de senaste dagarna har jag lugnat ner mig en smula, kÀnt att det ju ÀndÄ inte spelar nÄgon roll hur mycket jag brinner inombords, han Àter inte mer för det liksom.
 
Idag hade vi BVC-tid, men de ringde tidigt i morse pÄ telesvararen och meddelade att Ians fina sköterska Àr sjuk. Hade verkligen sett fram dagens besök, dÄ vi kÀnde att vi behövde diskutera mat och vikt och matning och kolla jÀrnvÀrdet dÄ Ian Àr sÄ himla trött sedan vi slutade med Niferexet.
Ringde upp och bestÀmde att vi skulle komma in ÀndÄ och ta en vikt, sÄ vi packade in herr mat-motvalls i bilen och möttes upp av Lillugglans VD som vÀgde, mÀtte, hÀmtade mer mat, snackade och kom med sÄ mÄnga goda rÄd! Sen hÀmtade hon Dr Pontus som Àven han klÀmde, kÀnde och tog ett Hb pÄ Ian.
Dagens vikt landade pÄ 4750 gram, lÀngden pÄ 55 cm och Hb't pÄ godkÀnda 115.
 
Han har gÄtt upp 200 gram pÄ tre veckor, vilket vÀl inte Àr superduperbra - men det Àr ÀndÄ en uppgÄng. Han gÄr inte ner i vikt. Vi skall fortsÀtta kÀmpa med maten (Pepticate), och Àven fylla ut med gröt. Var nere pÄ Konsum och inhandlade Sinlac, gröt som Àr fri frÄn komjölksprotein, gluten och laktos och hoppas att lite mer fast föda kan fÄigÄng hans matintresse. Han diggar ju puréer, men bara nÄgra teskedar sen tar det stopp. SÄ, mjölkproteinfri ersÀttning och gröt skall banne mig fÄ fart pÄ den lille nej-sÀgaren igen!
 
 Pingvinantastning. 
 
Vi Àr sÄ nöjda att vi valde Lillugglans BVC, nÀr Ian blev utskriven frÄn neo kÀnde vi oss lite hjÀlplösa och ensamma med honom, pÄ sjukhuset fanns det ju en lÀkare eller sjuksköterska att vÀnda sig till sÄ fort man var orolig för nÄgot, hemma fanns det inte det. Men sÄ började vi gÄ pÄ Lillugglan, pÄ rekommendation av personalen bÄde pÄ avdelning 316 och 210, och av andra förÀldrar till för tidigt födda barn. Och det Àr fantastiskt! Dels Àr det en trygghet i att Lillugglans doktor Àr neonantolog och har jobbat pÄ 316, sÄ han vet vad man pratar om, kan lugna oss i vÄra funderingar och stÀller frÄgor utifrÄn Ians historia som för tidigt född.
Och det Àr Àven en ofantligt stor sak att kunna fÄ komma pÄ ett spontanbesök och ÀndÄ fÄ sÄ mycket uppmÀrksamhet och tid trots att vÄran BVC-sköterska var sjuk. Alla förÀldrar och för tidigt födda barn borde ha möjligheten att fÄ gÄ till ett BVCsom Lillugglan! 
De tar Àven emot barn som Àr födda nÀr de skall, sÄ med andra ord rekommenderar jag alla att lista era barn pÄ Lillugglan sÄklart!
 
http://www.lillugglan.se/ 
 
SÄ, nu skall jag hÀnga med Ian som Àr pÄ vÀg att vakna, bjuda honom pÄ lite gröt och sen gÄ ut i hösten och ta en promenad.
KĂ€rlek till er alla! 💘

Maria

Jösses va fin han Àr er Ian! Supersöt!
Är sĂ„ glad för er skull, att det gĂ„r bra. FortsĂ€tt kĂ€mpa med maten o tack för en fin blogg.
Kram pÄ er!
//Maria



2012-10-24, 23:29:14



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlÀgget hÀr:

Kom ihÄg mig?



RSS 2.0