V 5+1 | 13,2%

2011-11-15 | Klockan 11:09:19 | Kategori: Vecka 06 | Besökare online nu:
Igår köpte jag en gravidtidning på Hemköp/Frölunda torg. Jag smög med den som en ninja fram till självbetjäningskassorna, ihoprullad i handen så att ingen random ungdom jag jobbar med eller kollega skulle se. Spännande :)

13,2% av graviditeten har gått, och jag tycker att det låter mycket. Jag och Wille skall på inskrivningssamtal på mvc den 28 november, då är jag i vecka åtta.
Just nu befinner man sig ju i ett sådant där tillstånd när man bara vill att tiden skall gå supersnabbt. I alla fall fram till vecka tolv då allt känns lite säkrare och risken för komplikationer minskar.

Vi har hittills berättat det för våra familjer och ett mycket litet antal vänner. Anledningen till att ens berätta det för någon nu är ju att vi måste få dela glädjen med några, plus att om något skulle gå galet så är det skönt att det finns några som vet vad man går igenom utan att behöva förklara varför.
Alla tog emot beskedet med stor gjädje i alla fall, såklart! :)

Vilka graviditetssymptom har jag då? Ptjoo, förutom att känna mig svintjock och vätskefylld så har tuttarna växt minst en storlek, molvärk hela tiden i tjejmagen och illamående då och då. Och så är jag svintrött hela tiden. Jag kan sitta och somna medans någon pratar med mig.

Wille är verkligen bäst i detta, han googlar, läser, intresserar sig, tänker mycket, pratar och myser :)
Underbart att få dela detta med honom ♥



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0