V 16+5 | Ogravid

2012-02-05 | Klockan 12:59:22 | Kategori: Vecka 17 | Besökare online nu:
Min mage gör kaoz med mig *gnäll*. Ballongmage deluxe helt enkelt, och jag försöker undvika bröd och pasta och allt det där, men tycker att det nästan blivit värre de senaste dagarna. Märkligt. Det enda jag kan relatera det till är att jag börjat dricka yoghurt till frukost, hmmm...
Men struntsamma.

Jag har kommit in i en period när jag känner mig galet ogravid. Inga symptom nästan, förutom att jag har lagt på mig en del ehh...fett.
Försöker helt enkelt tänka på vad jag äter nu. Det finns inte utrymme för mig att "unna mig" eller "äta för två" har jag insett. Jag funkar inte så.

Eller jo, några gravsymptom har jag nog, problem med bihålorna, sjukt tät i näsan och huvudvärk. Har läst någonstans att det hänger ihop med graviditeten. Huvudvärken är mest jobbig, för det är jobbigt att ha ont, men man vill ju inte proppa i sig en massa alvedon hela tiden. Så, jag försöker helt enkelt ignorera det så gott det går. 

Det hela är ju ändå rätt läskigt när man tänker efter. Om typ fem månader skall jag bli mamma. Herregud. På riktigt: herregud. Jag som knappt kan ta hand om mig själv ibland ju, haha.
När jag gick i högstadiet och hade barnkunskap så fick vi i uppgift att ta hand om ett okokt ägg var i en vecka, se till att det inte gick i kras. Vi tog hand om våra ägg minutiöst, sydde kläder i syslöjden den veckan, hade dem inlindade i bomull, men jag hade en mörk hemlighet: Mitt ägg knäcktes i väskan redan på båten hem från skolan första dagen, och jag bytte ut det mot ett nytt utan att säga något till någon.
Kommer jag att bli en dålig mamma nu då?
Är det straffet för att jag inte ens kunde ta hand om ett ägg liksom?
Haha, nä nu skall vi nog inte överdramatisera detta, men lite läskigt är det allt ändå att få ett eget litet väsen att ta hand om.

När jag säger att jag inte har några direkta gravidsymptom så ljuger jag ju lite trots allt. F-O-G-L-O-S-S-N-I-N-G! Jag tänker ännu inte säga att den är "from hell!" också för så långt har det inte gått än. Men det börjar faktiskt bli lite väl oroväckande jobbigt stundvis nu.
Denna veckan har jag jobbat måndag, tisdag, onsdag och lördag kväll och det känns i höfterna och i rumpan idag. Igår kväll var det arrangemang och således en del att bära + att man ju är igång hela tiden utan sittpaus, och när jag kom hem i natt så var mina höfter helt körda. Och det känns idag :(
Får helt enkelt börja ta det lite lugnare, men det är ju liksom inte min melodi. Har lite svårt att sitta och se på när andra jobbar... :/

Nu skall jag kolla in lite auktioner på Tradera, är intresserad av att köpa någon form av bärsjal där, billigt.



KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0