V 17+6 | "Hemliga klubben"

2012-02-13 | Klockan 11:26:00 | Kategori: Vecka 18 | Besökare online nu:
Holy macaroni, vecka 19 imorgon - och en vecka kvar till rutinultraljudet på Östra, wehoo!
Det börjar snart bli dags att ta bild på magen tror jag minsann. Än så länge är det mest kroppen som tjockat på sig, men eftersom man blir lite blind över hur man själv ser ut eftersom jag tycker att jag ändrar kroppsform från dag till dag nu, så kanske det är bäst att börja ta en bild i veckan.

Vi har varit iväg på roadtrip i helgen, jag och Pyttes pappa, Helsingborg och Malmö. Jag var lite orolig innan eftersom jag har en del foglossning i ehh...rumpan, och jag visste inte hur det skulle bli att sitta i en bil/sova i annan säng/sitta på läktare så mycket som vi skulle göra. Men det fungerade jättebra, och jag såg jättegravid ut eftersom jag helgen till ära låg in med en riktigt fin ballonngmage som gjorde att alla mina organ i magen var sprängfyllda med luft, haha!

Men det var gott att vara iväg en sväng, det blev ju en del barn-prat nu när även jag och Wille är med i "hemliga klubben", den där klubben som alla blivande föräldrar/föräldar visst är med i, den där klubben som gör att man alltid har något att prata om med en likasinnad - barn... Och Willes polare Micke och Karina som vi bland annat träffade, har en liten tjej, Wilma, vilket gjorde att barn såklart blir ett givet samtalsämne. Tänk vad man missat under alla år som ogravid! Haha!

Resultatet av resan kom igår, då jag knappt kunde ta mig ur sängen eftersom det gjorde så ont i fogarna, och hela dagen vaggade jag omkring som en anka, så igår vilade jag och tog det väldigt lugnt.
Måste ta upp detta med barnmorskan när vi skall dit den 2 mars, för det verkar faktiskt inte bli bättre det här...
Vet inte vad man kan göra åt det riktigt, foglossningsbälte kanske skulle kunna hjälpa - men det känns som om min sitter så långt ner, aja vi får se :)




KOMMENTARER

-> NAMN
-> E-MAIL

-> DIN HEMSIDA/BLOGG

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?



RSS 2.0